سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1400

وبلاگ خودمونی در مورد تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

۱۳ بازديد
در چند سال اخیر کانادا به یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان بین المللی تبدیل شده. هزینه ی زندگی و تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلستان خیلی کمتره، به همین خاطره که متقاضیای زیادی پیدا کرده. رنکینگ دانشگاه های کشور کانادا بسیار بالاست، به طوری که دانشگاه‌ هایی نظیر دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه آلبرتا جزو صد دانشگاه برتر جهان هستن. برای ورود به دانشگاه یا و کالج های این کشور نیاز به هیچ آزمون ورودی نیست و متقاضیان تنها با داشتن مدارک و رزومه قوی می تونن پذیرش بگیرن. کشور کانادا 10 استان یا ایالت داره، که هر کدوم از این ایالت ها جداگانه به سیستم آموزشی خودشون نظارت دارن. یعنی سیستم آموزشی هر استان قوانین جداگانه ای داره. مثلا شرط ورود به دانشگاه ها در بعضی استان ها 18 سال و در برخی 19 ساله. دانشجوهای بین المللی واسه ورود به دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا ارائه بدن، البته از سال 2019، دانشجوهایی که نمی تونن مدرک زبان بگیرن به صورت مشروط پذیرش می شن. زمان شروع و پایان سال تحصیلی هم، تو استان های مختلف متفاوته، ولی به طور کلی، سال تحصیلی از سپتامبر شروع می شه و در ژوئن تموم میشه. مدرسه ها از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 8 تا 15 دایر هستن و دو روز تو هفته تعطیلی دارن. یکی از مزایای مهمی که این کشور داره، گرفتن اقامت دائمه. افراد بعد فارغ التحصیلی نسبت به مدت زمان تحصیلی میتونن اقامت بگیرن. زبان رایج این کشور انگلیسی و فرانسویه که میتونین به یکی از این دو زبان تحصیل کنین. واسه تحصیل تو دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه تعلق می گیره که دانشجو ها میتونن نسبت به رزومه خودشون این بورسیه ها رو به دست بیارن و کلی هزینه هاشونو کمتر کنن. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش های مهاجرته، اما قبل هر اقدامی باید در این زمینه اطلاعات کسب کنین. وبسایت ایران توکا کلی مطالب در این زمینه داره که میتونه کمکتون کنه.

آزمون PTE

۴۳ بازديد

در مسیر مهاجرت تحصیلی حتما با دانشگاه هایی مواجه شدید که از شما مدرکی برای اثبات مهارت هاتون در زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس میخوان. یکی از آزمون های زبان که بعضی از دانشگاه های آمریکا و استرالیا قبولش دارند آزمون pearson test of english، معروف به آزمون PTE هست. این آزمون از طریق کامپیوتر گرفته میشه و هوش مصنوعی به پاسخ های شما نمره میده. آزمون پیرسون شامل سه قسمته؛ بخش اول مهارت، مکالمه و نوشتن شمارو باهم میسنجه، بخش های دوم و سوم هم به ترتیب مهارت های شنیدن و خواندن رو ارزیابی میکنه. برخلاف آزمون های تافل و آیلتس که شما با تک لهجه بریتانیایی یا آمریکایی طرف هستید، در این آزمون ممکنه با طیف لهجه های مختلف سر امتحان مواجه بشید. کل آزمون در یک روز و در مدت زمان سه ساعت برگزار میشه.

نمره آزمون پیرسون هم از 10 تا 90 هست. برای هر بخش از آزمون، با توجه به پاسخ‌ های درست یا غلطی که دادید، نمره‌ ای بین 10 تا 90 در نظر گرفته میشه و در نهایت میانگین شون، نمره نهایی شما رو تشکیل میده.

البته باید بهتون بگیم که آزمون PTE در ایران به دلیل تحریم ها برگزار نمیشه و برای شرکت در این آزمون بایستی در یک کشور دیگه امتحان بدید. هزینه آزمون هم با توجه به کشوری که در اون امتحان میدید بین 150 تا 220 دلار متغیره. بعلاوه اینکه نتیجه آزمون در عرض پنج روز بدستتون میرسه. برخلاف آزمون های تافل و آیلتس، میتونید نتیجه این آزمون رو به تعداد نامحدودی به هر دانشگاهی که میخواید به طور رسمی ارسال کنید. خیلی از افرادی که آزمون پیرسون رو دادن نظرشون اینه که PTE راحت تر از آیلتس و تافله، پس اگه دانشگاه مدنظرتون مدرک این آزمون رو قبول داره، بد نیست که به شرکت در این آزمون فکر کنید.

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید وبسایت ایران توکا کلی مطالب مفید و جذاب داره که میتونه در این مسیر کمکتون کنه.

ویزای تحصیلی کانادا

۱۵ بازديد

امروزه که بحث مهاجرت داغ شده افراد به دنبال انواع روش های مهاجرتی هستن. ویزای تحصیلی یکی از بهترین راه های مهاجرته و میشه بعد فارغ التحصیلی ویزای کاری گرفت. کشور کانادا چون دارای استانداردهای بالای آموزشی در سطح دنیاست، سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای رسیدن به این دانشگاه ها باهم رقابت می کنن. دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و آلبرتا جزو 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارن. ویزای تحصیلی کانادا دو نوعه، ویزای تحصیلی دانش آموزی و ویزای تحصیلی دانشجویی. نوع اول برای افرادی تعلق می گیره که میخوان تو مدارس کانادا درس بخونن (دانش ‌آموزان 5 تا 17 سال) و نوع دوم واسه افراد بالای 18 سال که میخوان تو کالج ها و دانشگاه های این کشور تحصیل کنن. واسه دانش آموزایی که به سن قانونی نرسیدن، باید یه شخصی که مقیم کاناداست، به عنوان سرپرست قانونی معرفی شه. مدرک زبان واسه دانش آموزا نیاز نیست چون تو مدرسه میتونن دوره ی زبان بگذرونن. همچنین معدل سه سال قبلی دانش آموز نباید کمتر از 16 باشه. واسه گرفتن ویزای دانشجویی باید یکی از کالج ها دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی معتبر به شما پذیرش بده. بعد گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر میتونین اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنین. شرط سنی تو این نوع ویزا خیلی تأثیر گذاره.

واسه گرفتن ویزای تحصیلی باید موارد زیرو ارائه بدین:

پذیرش یکی از موسسات آموزش عالی کشور کانادا (مورد تأیید اداره مهاجرت)

تمکن مالی (توانایی پرداخت مخارج حداقل یک سال تمام زندگی و تحصیل در کانادا)

عدم سوء پیشینه

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

داشتن معدل بالا (در همه مقاطع)

مدرک معتبر زبان با نمره ی بالای 6.5

معرفی نامه قوی از ۲ استاد یا بیشتر

انگیزه نامه

مقالات ثبت شده و معتبر

ارائه برنامه تحصیلی (Study Plan) دقیق و قانع کننده

ارائه مدارکی که ثابت کنه بعد فارغ التحصیلی به کشورتون برمی گردین

مدت اعتبار ویزای تحصیلی به دوره ی تحصیلی شما بستگی داره. دقت کنین که پذیرش و یا فاند به منزله اخذ ویزا نیست. شاید از مدرسه و یا دانشگاهی در کانادا پذیرش شده باشین ولی به شما ویزا تعلق نگیره. واسه اطلاع بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به وبسایت ایران توکا سر بزنین اونجا کلی مطالب آموزشی قرار داره که میتونه تو این مسیر بهتون کمک کنه.

 

نظام آموزشی دانشگاه های کانادا

۱۶ بازديد
کانادا پهناورترین کشوریه که تو قاره ی آمریکا قرار داره، دارای بهترین سیستم های آموزشی در سطح دنیاست. چندتا از بهترین دانشگاه های دنیا تو این کشور قرار داره. این کشور از 10 استان (ایالت) مجزا و 3 قلمرو تشکیل شده. سیستم آموزشی کشور کانادا به صورت ایالتی مدیرت می شه و به خاطر همونه که سیستم آموزش مختلفی تو استان ها متفاوت به چشم میخوره. با این حال سیستم آموزشی یکپارچه ای داره چون توسط دولت فدرال کنترل میشه و سطح آموزش عالی داره. کانادا هم عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادیه، دولت فدرال این کشور مبلغ قابل توجهی از یارانه (معادل 6 درصد از کل فرآوری ناخالص داخلی) به آموزش عالی این کشور از ابتدایی تا دانشگاه اختصاص میده. دانش آموزا بعد تموم کردن دوره ی متوسطه میتونن به کالج ها، دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی برن. دانشگاه‌ های کانادا هم مثل همه ی دانشگاه های دنیا در قالب آموزش عالی و تحقیقاتی کار میکنن و باعث پیشرفت آکادمیک دانشجوها میشن. میشه گفت ساختار دانشگاه های این کشور مثل ایالات متحده هست. مثل سایر کشور ها مقاطع تحصیلی تو این کشور، شامل مقاطع کارشناسی (bachelor’s degree)، کارشناسی ارشد (master’s degree) و دکتری (doctoral degree) هست. دوره ی کارشناسی کانادا 3 یا 4 ساله که گاها تا 5 سال هم ادامه پیدا می کنه و بستگی به ایالت و رشته ی تحصیلی افراد داره. دانشجوهای بین المللی میتونن تو رشته های مختلف پذیرش بگیرن، ولی پذیرش و بورسیه گرفتن تو این مقطع، نسبت به کارشناسی ارشد و دکتری سخت تره. کارشناسی ارشد در کانادا 1 تا 3 سال طول می کشه و برای فاغ التحصیلی باید پروژه نهایی ارائه بدین. واسه پذیرش گرفتن تو این مقطع باید رزومه قوی داشته باشین. دوره ی دکتری تو این کشور 4 تا 5 سال هست، امکان پذیرش گرفتن این مقطع، نسبت به مقاطع قبلی خیلی بیشتره و باید تحقیقات و پژوهش های مختص رشته به نحو احسن انجام بشه. تحصیل تو کشور کانادا یه مزیتی داره که میتونین بعد فارغ التحصیلی به راحتی کار پیدا کنین و اقامت دائم این کشورو بگیرین. تو وبسایت ایران توکا کلی مطلب درباره ی کانادا و مهاجرت قرار دادیم، واسه این که در این مورد کلی اطلاعات مفید کسب کنین حتما یه سر به وبسایتمون بزنین.

آزمون سلپیپ

۱۸ بازديد
تا همین اواخر تنها مدرک زبان مورد قبول برای انواع مهاجرت در کانادا، مدرک آیلتس بود. اما اخیرا آزمون سلپیپ هم بهش اضافه شده. این آزمون که تماما به صورت کامپیوتریه، کار رو برای خیلی ها نسبت به آزمون آیلتس، آسونتر و قابل اطمینان تر کرده. دو نوع آزمون سلپیپ داریم: سلپیپ جنرال و جنرال ال اس. نوع اول توسط کالج ها، دانشگاه ها و کارفرماهای کانادایی مورد قبوله و بیشتر برای کارهایی مثل اقامت دائم، حق شهروندی، ویزاهای استارت آپ و طرح اکسپرس اینتری مورد اسفاده قرار میگیره. سلپیپ جنرال در مجموع سه ساعت طول میکشه و چهارتا بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه رو در بر میگیره. در مقابل سلپیپ جنرال ال اس، یک ساعت و ده دقیقه طول میکشه و فقط دو بخش شنیداری و مکالمه رو داره. برخلاف آیلتس که نتیجه اش 13روز بعد میاد، نتیجه آزمون سلپیپ تا 8 روز کاری به دستتون میرسه. که اگه 100 دلار بیشتر بدید، نتیجه رو سه روز دیگه هم بهتون اعلام میکنن. وقت های این آزمون معمولا بازه و شما نیازی ندارید که وقت زیادی رو صرف پیدا کردن تاریخ مناسب آزمون و رزرو اون صرف کنید.   بیشترین نمره در این آزمون 24 هست ولی شما اگه حداقل 7 رو کسب کنید معمولا برای طرح های مختلف مهاجرتی کانادا مثل اکسپرس اینتری کافیه. آزمون سلپیپ جنرال حدودا 265 دلار کانادا و جنرال ال اس در حدود 185 دلار کانادا براتون آب میخوره که در مقابل آزمون آیلتس کمتره. سلپیپ فکر همه جارو کرده، شما میتونید توی وبسایت این آزمون، در بخش paper for قسمت free resources به انواع منابع رایگان برای این آزمون دسترسی پیدا کنید. کلی نمونه آزمون سلپیپ هم در اینترنت هست که میتونید برای آمادگی بیشتر، اون ها رو هم مطالعه کنید. البته انتشارات پاراگون یه سری کتاب برای آمادگی سلپیپ جنرال داره مثل اشتباهات متداول، راهنمای آموزشی (خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه) و مجموعه مقالات و تمرین ها داره که میتونه به میزان زیادی برای آماده سازی شما کمک کنه. در نهایت باید بهتون بگیم متاسفانه، امکان شرکت در آزمون سلپیپ در ایران وجود نداره و ایرانی ها برای شرکت در این امتحان باید با پرداخت 340 دلار در کشور امارات، این امتحان رو بدن. اگه در مسیر مهاجرت به کانادا قرار دارید، وبسایت ایران توکا مطالب مفیدی رو داره که خیلی میتونه بهتون کمک کنه.

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

۱۷ بازديد
تو این چند سال اخیر دانشجوهای ایرانی زیادی دوس دارن که دوره ی کارشناسی ارشدشونو تو کانادا بگذرونن. دانشگاه های کانادا به دلیل داشتن رنکینگ عالی در بین دانشگاه های دنیا متقاضی های زیادی داره که باعث میشه رقابت هم زیاد شه. علاوه بر اون کانادا یکی از کشورایی هست که امنیت بالایی داره و افراد با فرهنگ های مختلف به راحتی میتونن اونجا زندگی کنن. کانادا جزو کشورهایی هست که مردم آن نژاد پرست نیستن و عملا مهاجر بودن شما مانع پیشرفتتون نمیشه. کالج ها و مؤسسات آموزشی مختلفی داره که دوره ی کارشناسی ارشد فقط در دانشگاه ها ارائه میشه. مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت آموزش محور(Course Based) یا پژوهش محور(Research Based) هست. حالا بررسی کنیم ببینیم دوره های آموزش محور و پژوهش محور یعنی چی؟ دوره ‌های آموزش محور درواقع همون دوره‌ های آموزشی معمولی خودمون هست که کلاسا به‌ صورت حضوری تشکیل میشن و دانشجوها باید تو کلاسا حاضر شن، تکالیف خواسته‌ شده رو ارائه کنن، امتحان بدن، واحدهای درسی بیشتری رو می گذرونن و معمولا شانس گرفتن فاند و بورسیه کمتری دارن. تو دوره ‌های پژوهش محور، بیشتر آموزش، به صورت کار تحقیقاتی و پژوهشی ارائه می‌ شه. این نوع آموزشو اکثرا دانشجوهایی انتخاب میکنن که می خوان بعد کارشناسی ارشد تحصیلات خودشونو ادامه بدن امکان گرفتن فاند تو این روش زیاده. کانادا واسه دانشجوهای بومی خودش کمک هزینه ی تحصیلی و وام های دانشجویی میده ولی گرفتن اینا واسه دانشجوهای بین المللی ممکن نیست. در عوض این دانشجوها هم میتونن بورسیه های تحصیلی مختلف و کمک هزینه، توسط وزارت امور خارجه و استان های کانادا بگیرن. با توجه به کیفیت بالای آموزش و دانشگاه ها با رتبه ی عالی هزینه ی تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا و انگلیس کمتره. حتی تو این کشور اجازه ی کار حین تحصیل هم دارین که میتونه واسه مخارجتون کلی کمک کننده باشه. رشته های مختلفی تو دانشگاه هاش تدریس میشه و شما میتونین با هر رشته ای که دارین واسه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنین. نکته جذابی که وجود داره اینه که بعد تموم کردن درستون میشه اونجا مرتبط با رشته ی تحصیلیتون کار پیدا کنین و بعدش اقامت دائم اونجارو به دست بیارین. دوستای عزیز حتما به وبسایت ایران توکا سر بزنید، اونجا کلی مطالب آموزشی در زمینه ی مهاجرت به کانادا قرار دادیم. هر چقدر اطلاعاتتون تو این زمینه بیشتر شه بهتر میتونین واسه آینده ی خودتون تصمیم بهتری بگیرین.
 
 
 

ملزومات ویزای دانش آموزی کانادا

۱۴ بازديد
ممکنه برای دانش آموزایی که میخوان به کانادا مهاجرت بکنن، این سوال پیش بیاد که چه شرایط و مدارکی برای بدست آوردن ویزای دانش آموزی کانادا مورد نیاز هست. این ویزا از جمله ویزاهایی که محدودیت سنی داره، یعنی شما باید سنتون در محدوده چهار تا هیجده سال باشه که بتونید درخواست ویزای دانش آموزی بدید. اول از همه باید از یکی از مدارس مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا، نامه پذیرش داشته باشید. در کنار این نامه، یکسری مدارک هم مورد نیازه مثل مدارک شناسایی، ریز نمرات دو سال آخر تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه تون، بعلاوه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه. برای اینکه بتونید به عنوان دانش آموز در کانادا درس بخونید، باید یه قیم یا سرپرست هم که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هست، داشته باشید و مدارک شناسایی ایشون رو هم به اداره مهاجرت بدید. آخر از همه اینکه باید بتونید توانایی مالی تون رو اثبات کنید، یعنی اینکه ثابت کنید خودتون یا قیم تون، توانایی این رو داره که هزینه ها و شهریه شما رو حداقل برای یک سال تحصیلی پرداخت بکنه. به طور کلی هزینه های گرفتن ویزای دانش آموزی، یه چیزی حدود ۲۴۵ دلار کانادا براتون آب میخوره. بعد از اینکه برای ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کردید، بسته به شرایط شما، ظرف حداقل ۴ و حداکثر سه ماه طول میکشه تا ویزا براتون صادر بشه. یادتون باشه این ویزا فقط برای یک سال تحصیلی اعتبار داره و برای سال بعدش، فقط سه ماه فرصت دارید که واسه تمدید اقدام کنید. اگه سوالای بیشتری دارید و دنبال اطلاعات دیگه ای در مورد مهاجرت دانش آموزی به کانادا میگردید، ایران توکا، کلی مطلب مختلف از منابع معتبر براتون جمع کرده که میتونه در مسیر مهاجرت دانش آموزی خیلی بهتون کمک کنه.

اثبات تمکن مالی برای تحصیل در کانادا

۱۷ بازديد
تمکن مالی یکی از موارد مهمی است که کشور کانادا بر روی آن حساسیت زیادی نشان می‌دهد. مدارک مربوط به تمکن مالی یکی از  مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای دانشجویی کشور کانادا هستند. تمکن مالی در کشور کانادا قوانین خاص خود را دارد. بنابراین اگر یکی از افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، باید حتماً درباره این قوانین آگاهی و اطلاعات داشته باشید.  برای اثبات تمکن مالی باید سه موضوع را به کشور کانادا ثابت کنید. باید ثابت کنید که شما توانایی تامین هزینه‌های خود را دارید و از نظر اقتصادی در شرایط خوبی هستید و همینطور می.توانید به کشور کانادا نشان دهید که منابع مالی شما از کجا تهیه می‌شود. یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید، این است که میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است. در واقع طبق قانون اداره مهاجرت کانادا شما باید حداقل بتوانید ۱۲ ماه هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را پرداخت کنید و توانایی پرداخت این هزینه‌ها را داشته باشید. به عنوان یک دانشجو هزینه زندگی سالانه در کشور کانادا حدود ۱۰ هزار دلار است که این موضوع مربوط به زمانی است که شما شهریه دانشگاه پرداخت کنید. بدون شهریه شما باید حدود ۸۳۳ دلار هزینه زندگی در کشور کانادا پرداخت کنید و هر چه که میزان اعضای خانواده بیشتری با شما همراه باشد، هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین شما باید طبق این قانون شهریه دانشگاه مورد نظر خود را با هزینه زندگی جمع بزنید و نتیجه کلی میزان تمکن مالی شما خواهد بود. مثلاً اگر مجموع آنها ۳۰ هزار دلار است، شما باید توانایی پرداخت ۳۰ هزار دلار را داشته باشید و این موضوع را باید به کشور کانادا اثبات کنید. حسابی که شما برای تمکن مالی باز می‌کنید کمتر از ۶ ماه نباید اعتبار داشته باشد و بهتر است که قدیمی‌ باشد. اطلاعات بیشتر راجع به تمکن مالی و مهاجرت به کانادا در وبسایت ایران توکا قابل مشاهده است.

مدارک مورد نیاز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

۱۷ بازديد
یکی از مراحل مهم برای دریافت پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور کانادا آماده کردن مدارک لازم و ارسال آن برای دانشگاه و سفارت است.  پس از اینکه دانشگاه و شهر مورد نظر خود را برای تحصیل در کشور کانادا انتخاب کردید، باید مدارکی را برای درخواست پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه آماده کنید و ارسال کنید. معمولاً کشور کانادا مانند کشورهای آمریکایی برای رزومه و مدارک شما سخت گیری زیادی ندارد. اما هرچه که رزومه و سابقه شما بهتر باشد، قطعاً در پذیرش شما نیز تأثیرگذار خواهد بود. مثلا داشتن مدرک لیسانس و مدرک زبان معتبر مثل تافل یا آیلتس می‌تواند یک امتیاز مثبت برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا باشد. معمولاً کارشناسی ارشد در بسیاری از کشورهای جهان بورسیه و پذیرش بیشتری دارد. در بیشتر کشورهای کانادا آیلتس ۶.۵ و نمره آزمون تافل ۸۰ مورد قبول است. علاوه بر این، شما باید مدارک دیگری را نیز برای ثبت درخواست در دانشگاه فراهم کنید که شامل ترجمه رسمی مدرک لیسانس و مقطع قبلی، ترجمه رسمی ریز نمرات امتحانی، معدل لیسانس بالای ۱۵، فرم تکمیل شده درخواست پذیرش، کپی شناسنامه و پاسپورت به همراه اسکن تمامی صفحات، مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، توصیه نامه، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، ۲ قطعه عکس پرسنلی و رسید پرداخت هزینه ثبت نام. پس از اینکه این مدارک را آماده کردید، می‌توانید آن را برای دانشگاه مورد نظر بفرستید و دانشگاه مدارک شما را به طور کامل بررسی می‌کند و نتیجه بررسی را برای شما ایمیل می‌کند. پس از این مدارک خود را برای دریافت ویزا به سفارت بفرستید. پس از چند ماه ویزای شما آماده خواهد شد و می‌توانید به کشور کانادا مهاجرت کنید و در یکی از دانشگاه‌های آن در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوید. اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با تحصیل و مهاجرت در کشور کانادا و شهرهای مختلف آن در وبسایت ایران توکا وجود دارد که می‌توانید تنها با مراجعه به این وب‌سایت از اطلاعات ارزشمندی بهره مند شوید و درباره مهاجرت مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

استراتژی کانادا برای جذب دانشجویان بین المللی

۱۶ بازديد

با توجه به اینکه کشور کانادا از جمله کشورهای پیشرفته جهان در زمینه های مختلف مثل کیفیت آموزشی، سطح رفاه و بهداشت عمومیه، در سال های اخیر به مقصدی جذاب برای مهاجران تبدیل شده. شاید براتون جالب باشه که بدونید دولت فدرال کانادا در سال 2019، از یک استراتژی آموزشی پنج ساله (IES) تا سال 2024 برای جذب دانشجویان بین المللی پرده برداری کرده. با توجه به اینکه در هنگام تصویب این طرح، قریب به نیمی از دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور از ملیت های چینی و هندی بودند که اغلب ساکن شهرهای بزرگ کانادا مثل تورنتو و ونکوور هستند. دولت کانادا در استراتژی پنج ساله خودش به دنبال افزایش تعداد دانشجوها از طیف وسیع تری از کشورها مثل مکزیک، برزیل، کلمبیا، فیلیپین، تایلند، ترکیه، فرانسه، اوکراین و دیگر کشورهای جهان هست. همچنین این استراتژی بر روی ثبت نام از دانشجویان بین المللی در شهرهای کوچک کانادا و برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه و برنامه هایی که متقاضیان کمتری داره متمرکز شده. بعلاوه در این طرح تلاش بر اینه که فرآیند جذب دانشجویان بین المللی راحت تر از قبل انجام بشه. جذب سرمایه از دیگر اهداف این طرحه که پیش بینی شده در حدود 100 میلیون دلار در نتیجه این طرح در کانادا سرمایه گذاری بشه. کانادا به خوبی میدونه که دانشجوهایی که به این کشور میان باعث توسعه فرهنگی و نوآوری های زیادی در این کشور میشن و از اونجایی که اغلب متقاضی اقامت دائم در این کشور هستند؛ با توجه به این طرح، به عنوان نیروهای جوان و متخصص در نهایت به شکوفایی اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته این کشور کمک زیادی میکنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه اخذ پذیرش و تحصیل و اقامت پس از تحصیل در کانادا هستید میتونید با مراجعه به وبسایت ایران توکا از مطالب جذابی که در اون وجود داره استفاده کنید و در مسیر موفقیت قدم بردارید.