سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1400

وبلاگ خودمونی در مورد تحصیل در کانادا

واجدین شرایط تحصیل در کانادا

۱۸ بازديد
اکثر افرادی که برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند، دانشجویانی هستند که متقاضی تحصیل در یکی از مقاطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری هستند. ممکن است برخی از افراد فرزندان خود را نیز برای تحصیل به مدارس کشور کانادا بفرستند. باید گفت هر مقطعی شرایط خاص خود را برای تحصیل دارد. به عنوان مثال برای تحصیل در مدارس کانادا در دورۀ ابتدایی و متوسطه والدین فرزند، باید مدارک هویتی فرزند را به طور کامل آماده کرده و بابت تحصیل فرزندشان در مدارس کانادا شهریه پرداخت کنند تا زمانی که دانش آموز اقامت کامل خود را در این کشور دریافت کند و تحصیل او به شکل رایگان ادامه پیدا کند. بهتر است برای آموزش بهتر دانش آموز به زبان انگلیسی مسلط باشد یا آشنایی مقدماتی با این زبان داشته باشد. برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی شرایط کاملاً فرق می‌کند. زیرا برای انجام تحصیلات عالیه، دانشگاه‌های کشور کانادا شرایط خاص خود را دارا هستند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که کشور کانادا برای پذیرش دانشجویان در مقاطع دانشگاهی اهمیت می‌دهد، داشتن مدرک زبان است. مورد دیگر داشتن ویزای بین المللی است. همچنین اگر فرد دارای گپ طولانی باشد، یعنی فاصله زمانی بین فارغ‌التحصیل شدن فرد تا زمان درخواست ویزا بسیار طولانی باشد، احتمالاً درخواست او توسط دانشگاه‌ها رد می‌شود. به دلیل اینکه تعداد متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارند بسیار زیاد است، سعی کنید قبل از درخواست پذیرش در دانشگاه‌ها شرایطی مثل مدرک زبان، رزومۀ عالی و مدارک خود را به طور کامل آماده کنید و اطلاعات کلی دربارۀ دانشگاه مقصدی که قصد تحصیل در آن را دارید داشته باشید. در صورتی که قصد دریافت پذیرش دارید، تمکن مالی برای کشور کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا شهریۀ دانشگاه‌ها طی این سال‌ها افزایش پیدا کرده است و شما باید بتوانید از پس هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه‌ها برآیید. اطلاعات بسیار زیادی راجع به تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا وجود دارد که می‌توانید در وب سایت ایران توکا مطالعه کنید.

تحصیل در کانادا با داشتن فرزند

۱۷ بازديد
از آنجایی که مهاجرت به کانادا طی سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است و اغلب افراد به شکل خانوادگی به این کشور مهاجرت می‌کنند، در نتیجه مسئله‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد، آیندۀ تحصیلی فرزندان این افراد در این کشور است. همۀ افراد در کانادا می‌توانند با داشتن همسر و فرزند نیز در یکی از دانشگاه‌های این کشور بورسیه شده یا پذیرش شوند. والدین بیشتر نگران این موضوع هستند که آیا فرزندان آنها حق تحصیل در مدارس این کشور را دارند یا خیر. یا تا چه حد می‌توانند از امکانات تحصیلی کشور کانادا بهره‌مند باشند. در اینجا باید بگوییم کشور کانادا همانقدر که برای آیندۀ فرزندان کشورش احساس مسئولیت می‌کند، نسبت به مردم سایر کشورهای دیگر که در این کشور پذیرش شده‌اند، نیز احساس مسئولیت دارد. در صورتی که شما در این کشور اقامت دریافت کنید، می‌توانید به نزدیکترین مدرسۀ محل زندگی خود مراجعه کنید و با آماده کردن مدارک هویتی، فرزند خود را در مدرسه ثبت نام کنید. اما باید گفت هزینۀ مدارس کانادا یکسان نیست. بنابراین قبل از ثبت نام باید از این هزینه‌ها مطلع شوید. در این میان هر چقدر که سطح زبان فرزند شما بهتر باشد، ثبت نام او راحت‌تر خواهد بود. زیرا در مقاطع بالاتر مثل دبیرستان، زبان رسمی انگلیسی است و در صورتی که فرزند شما از کودکی در مدارس کانادا تحصیل کرده باشد، خیلی راحت‌تر می‌تواند مطالب آموزشی را درک کند. روش آموزش در کانادا با کشور ایران متفاوت است. در کشور ایران حجم درسی بسیار زیاد و زمان محدود است. اما در کشور کانادا به دلیل اینکه حجم مطالبی که در طی روز آموزش داده می‌شود کم است، زمان زیادی برای یادگیری کامل دانش آموز وجود دارد. اما باز هم اگر قصد دارید که فرزند خود را در مدرسه‌ای کانادا ثبت نام کنید، بهتر است از امکانات مدرسۀ مورد نظر اطلاعات کافی داشته باشید. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در کانادا با داشتن فرزند به دست بیاورید، می‌توانید به سایت ایران توکا مراجعه کنید که مطالب کاربردی را دربارۀ مهاجرت به بسیاری از کشورهای جهان ارائه کرده است.

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

۲۱ بازديد

امروزه درس خواندن در کانادا یه فرصت بی نظیر و هیجان انگیز برای همۀ دانشجوهاست. کانادا به دلیل دوره های آموزشی فوق‌العاده، انتخاب مناسبی و ایده آلی برای دانشجوهای بین ­المللی خواهد بود. جالبه بدونید در حال حاضر ۳۰۰ هزار دانشجوی بین ­المللی در کانادا در حال تحصیل هستن!

دورۀ لیسانس در کانادا عموما بصورت دوره‌ های سه یا چهار ساله ارائه میشه که بعضی وقت ها گذروندن یک دوره اضافی تحت عنوان پیش دانشگاهی براتون الزامی میشه. دانشگاه­‌ های کانادا برای دورۀ لیسانس برنامه ‌ها و دوره‌ های متفاوتی رو ارائه میدن و شما با توجه به علایق خودتون می تونید یکی از این رشته ­ها رو انتخاب کنید.

دانشگا­ه ­های کشور کانادا استاندارد های تحصیلی عالی از لحاظ برنامه ­‌های آکادمیک دارن و مدرک لیسانسی که از دانشگاه های این کشور دریافت می کنید در تمام دانشگاه ‌های معتبر جهان ارزشمنده.

کانادا بیش از ۹۰ دانشگاه داره که 19% از این دانشگاه ها به صورت خصوصی فعالیت می‌کنن. نکتۀ هیجان انگیز این دانشگاه ها اینه که 26 دانشگاه این کشور در رتبه­ بندی جهانی، جزو بهترین دانشگاه ­‌های جهان محسوب میشن. سه دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا بر اساس آخرین آمار موسسۀ QS در سال ۲۰۲۰ جزو بهترین دانشگاه های جهان بودند!

تحصیل در مقطع لیسانس

این مقطع تحصیلی معمولا 4 سال طول میکشه که طی دو سال اول، مفاهیم ابتدایی مرتبط با رشته تحصیلیتون رو آموزش می بینید. در سال سوم و چهارم، شما یک دانشجوی تمام وقتید که ارائه سمینار و شرکت در برنامه ‌های آموزشی جزو فعالیت های روتین شما خواهد شد.

مزیت های تحصیل لیسانس در کانادا

  • تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان در دانشگاه های برتر دنیا
  • معتبر بودن مدرک لیسانس کانادا برای همۀ کشورهای جهان
  • ارائه شدن رشته ‌های متنوع
  • اجازه کار در حین تحصیل
  • امکان دریافت ویزای کار پس از اتمام تحصیل
  • امکان دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل

رسیدن به موفقیت مسیر دشواری داره! مطمئنا اگه بخوای تنهایی جلو بری وقت زیادی رو از دست میدی و شانس موفقیتت هم کم میشه. شرکت آرمان توکای دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم کنارته تا توی این مسیر کمکت کنه و بار سنگین این مسیر پر پیچ و خمو از روی دوشت برداره.اگه برای انتخاب رشته و دانشگاه، اخذ پذیرش و اقامت به راهنمایی نیاز داری میتونی روی ما حساب کنی. برای رزرو مشاوره رایگان با ما تماس بگیر.