پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو شهریور ماه 1401

وبلاگ خودمونی در مورد تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در آمریکا؛ هزینه اصلی

۳ بازديد

دانشگاه‌های آمریکا عمدتا به دو دسته عمومی / دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. هزینه تحصیل در یک دانشگاه‌های دولتی در مقایسه با یک موسسه خصوصی، نسبتا کمتر است. البته میزان شهریه بستگی به مقطع تحصیلی و دانشگاه یا مدرسه‌ای دارد که انتخاب می‌کنید. اما به طور کلی، برای پوشش هزینه‌ تحصیل در آمریکا، به حدود ۸۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار در سال نیاز دارید.

معمولا دوره‌های علوم انسانی و هنر ارزان‌تر هستند. در حالی که رشته‌هایی مانند پزشکی و مهندسی گران‌تر می‌باشند. اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، باید بدانید که هزینه‌های تحصیل در این مقاطع، معمولا بالاتر است و بسته به برنامه متفاوت می‌باشد. مانند بسیاری از کشورها، اغلب دوره‌های MBA، گران‌ترین گزینه‌ها هستند. میانگین هزینه سالانه برای این دوره‌ها تقریبا ۳۵۰۰۰ دلار است.

شهریه برخی از دوره‌های مختلف به شرح زیر است:

  • دوره‌های مطالعات زبان انگلیسی: ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه
  • برنامه‌های آموزشی کالج‌های اجتماعی: ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال
  • مقطع کارشناسی (مدرک لیسانس): ۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار در سال
  • برنامه‌های تحصیلات تکمیلی (Graduate programs): 20000 تا ۴۵۰۰۰ دلار در سال
  • مقطع دکتری: ۲۸۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار در سال

هزینه تحصیل در آمریکا

در حالی که آمار مرتبط با میانگین‌ هزینه تحصیل در آمریکا، نمایی کلی از طیف گسترده برنامه‌های تحصیلی در این کشور ارائه می‌دهد، باید به این نکته توجه کنید که هزینه‌های تحصیل بسته به نوع موسسه انتخابی شما، به طرز قابل توجهی تغییر می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است در دانشگاه‌های دولتی معتبر، هزینه‌ها به اندازه مراکز خصوصی، بالا باشد. همانطور که برای فارغ‌التحصیلی از دانشگاه میشیگان (یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی آمریکا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS)، باید در مجموع بین ۶۴۳۸۶ تا ۷۰۳۵۶ دلار بپردازید.

تحصیل در نیوزیلند

۴ بازديد

نیوزیلند؛ کشوری مناسب برای تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی

نیوزیلند، کشوری واقع در بخش جنوب غربی اقیانوس آرام است که از خشکی‌های دیگر فاصله دارد و از چند جزیره تشکیل شده است. این کشور از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار می‌باشد و همین امر باعث شده به یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی تبدیل شود. بیشتر مردم نیوزیلند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و دروس هم به همین زبان تدریس می‌شوند. از این رو، نیاز به یادگیری زبان دیگری ندارید. برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در نیوزیلند، با ما همراه باشید.